De personeelsdienst heeft als belangrijkste klanten onze medewerkers. De personeelsdienst is een ondersteunende dienst opgesplitst in 2 grote takenpaketten; de dienstplanning en het personeelsbeheer.
De dienstplanning puzzelt per 2 maanden de dienstregeling in elkaar rekening houdend met het statuut van de politie en het feit dat de interventiedienst 24 uren op 24 en 7 dagen op 7 werkt.
De dienst personeelsbeheer behandelt de personeelsadministratie in al haar facetten.
Taken waar de personeelsdienst zich over buigt :
- alles wat betreft het loon: van administratieve verwerking van prestaties tot en met de uitbetaling van het loon rekeninghoudend met vergoedingen en toelagen;
- opvolging opleidingen, evaluaties en verloop van de loopbaan;
- behandelen van dossier in verband met opzegging, ontslag of pensioen;
- onthaal van nieuwe personeelsleden;
- overleg met vakbondsorganisaties;
- aanvragen verlof en loopbaanonderbreking;
- opvolging ziekte en arbeidsongevallen;
- bijhouden en aanvullen van het persoonlijke dossier van elk personeelslid;
- overleg met de arbeidsgeneesheer en de dienst arbeidspreventie;
- behandelen van mobiliteitsdossiers wanneer een personeelslid zich kandidaat stelt om elders binnen de politie te gaan werken;
- organisatie van selectiecommissies;
- stagiairs (aspiranten) begeleiden tijdens hun stageperiode;
- het personeelsbehoefteplan en organigram aanpassen.