Naar inhoud
Pastoor Coplaan 222
2070 Zwijndrecht
Tel:  03 250 64 10
Fax:  03 250 64 11
secretariaat@politie.zwijndrecht.be

Openingstijden

Weekdagen: 09.00 - 12.00 u. en 13.00 - 16.30 u.
Je kan ook een afspraak maken

relevante info

Personeelsdienst

De personeelsdienst heeft als belangrijkste klanten onze medewerkers. De personeelsdienst is een ondersteunende dienst opgesplitst in 2 grote takenpaketten; de dienstplanning en het personeelsbeheer.

De dienstplanning puzzelt per 2 maanden de dienstregeling in elkaar rekening houdend met het statuut van de politie en het feit dat de interventiedienst 24 uren op 24 en 7 dagen op 7 werkt.
De dienst personeelsbeheer behandelt de personeelsadministratie in al haar facetten.

Taken waar de personeelsdienst zich over buigt :
  • alles wat betreft het loon: van administratieve verwerking van prestaties tot en met de uitbetaling van het loon rekeninghoudend met vergoedingen en toelagen;
  • opvolging opleidingen, evaluaties en verloop van de loopbaan;
  • behandelen van dossier in verband met opzegging, ontslag of pensioen;
  • onthaal van nieuwe personeelsleden;
  • overleg met vakbondsorganisaties;
  • aanvragen verlof en loopbaanonderbreking;
  • opvolging ziekte en arbeidsongevallen;
  • bijhouden en aanvullen van het persoonlijke dossier van elk personeelslid;
  • overleg met de arbeidsgeneesheer en de dienst arbeidspreventie;
  • behandelen van mobiliteitsdossiers wanneer een personeelslid zich kandidaat stelt om elders binnen de politie te gaan werken;
  • organisatie van selectiecommissies;
  • stagiairs (aspiranten) begeleiden tijdens hun stageperiode;
  • het personeelsbehoefteplan en organigram aanpassen.

Wat doet deze dienst?